HANGON " MEGA " KARVIS
Valvoja: HALLITUS
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
Hiljaisuus vallitsee, joten kisa oli ilmeisesti sopivan mittainen. Uudet väylätkään eivät aiheuta suuria tunteenpurkauksia, joten lisäykset olivat lienee paikallaan.
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
njaa... laitetaas jotain...
vaiks oli liukasta ja ..ttumaistakin välillä tarpoo mettässä niin toi 22-väylänen kisa, yllättävää kyllä, ei tuntunu oikeestaan yhtään pahalta...
se ensimmäinen rantaväylä, missä heitetään se hysse siihen aallonmurtajan kulmalle, on mun mieleen kyllä tylsä, ja vasurille varmasti vittumainen... en tiiä, ku en ite kokeillu vippaa vasurilla..
samoten ne rantaväylät siellä syrjässä on meikäläisen mielest tylsiä (ku ei saa heitettyy niin pitkälle...)
riittäisköhän sinne rantaan kuitenkin vaan yks väylä...?
mietin sellasta jos se vois olla tyyliin tällane:
avaus heitettäis sitä nykystä laituri tiitä parisenkymmentä metriä taaempaa, jostain sieltä missä viime kesänä oli se yks kori siellä metsäsyvennyksessä.. ja korin laittais vaikkapa sinne kallion kielekkeelle rannan toiseen päähän.. annukka avaus rannalle ja sitte vippailua sinne toiseen päähän... ja sais tiin tasasemmalle alustalle ehkäpä...
sitä tuplamando väylää en jaksa ees kommentoida
nojoo, täältä tähän.
vaiks oli liukasta ja ..ttumaistakin välillä tarpoo mettässä niin toi 22-väylänen kisa, yllättävää kyllä, ei tuntunu oikeestaan yhtään pahalta...
se ensimmäinen rantaväylä, missä heitetään se hysse siihen aallonmurtajan kulmalle, on mun mieleen kyllä tylsä, ja vasurille varmasti vittumainen... en tiiä, ku en ite kokeillu vippaa vasurilla..
samoten ne rantaväylät siellä syrjässä on meikäläisen mielest tylsiä (ku ei saa heitettyy niin pitkälle...)
riittäisköhän sinne rantaan kuitenkin vaan yks väylä...?
mietin sellasta jos se vois olla tyyliin tällane:
avaus heitettäis sitä nykystä laituri tiitä parisenkymmentä metriä taaempaa, jostain sieltä missä viime kesänä oli se yks kori siellä metsäsyvennyksessä.. ja korin laittais vaikkapa sinne kallion kielekkeelle rannan toiseen päähän.. annukka avaus rannalle ja sitte vippailua sinne toiseen päähän... ja sais tiin tasasemmalle alustalle ehkäpä...
sitä tuplamando väylää en jaksa ees kommentoida
nojoo, täältä tähän.
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
Jorin mielipiteet oli jo tiedossa. Lisää!
Laitetaan tähän nyt omat näkemykset uusista väylistä kun pari niistä on tullut heitettyä vain pariin kertaan.
Väylä 6: Aivan loistava väylä. Täydellinen avaus heitetään hyssenä 115m juuri oikeassa kulmassa ja ollaan korilla. Jos hysseä on liikaa ollaan meressä. Jos taas heitetään yli 120m ollaan meressä. kakkonen vaatii täydellisen heiton. Jopa meikäläinen on onnistunut heittämään väylän pitkäksi. Korkeusero +3.
Väylä 9: Annukkana meren päällä 130 m kupille. Iso - ja tarkkakätisten väylä. Vasureille myös edullinen. Kiekolla tilaa lentää. Tykkään vaikken itse saakaan kiekkoa korille asti. Tekijämiehet napsii kakkosia. Korkeusero +4.
Väylä 10. 125m. Edellisen väylän peilikuva paitsi että tii on korin tasolla. Hieno väylä pommihysse äijille. Semmosta ei meillä aikaisemmin ole ollutkaan. Meri toimii oikealla puolen mangneettina. Liiallinen hysse vie myös epäedulliseen paikkaan. Kesäolosuhteissa nämä rantaväylät on vaativampia ja visuaalisestikin hienoja.
väylä 11. Tuplamandoväylä tuo rataan oman lisänsä. Voi varmistella kolmosen tai yrittää suoraan mandon läpi. Kisassa 12 parasta heitti 4 kakkosta, 16 kolmosta ja 4 nelosta. Tämmöinenkin väylä meiltä on puuttunut.
A-13 pidennys on mielestäni hyvä koska väylä oli aikaisemmin samankaltainen A-14 kanssa. Nyt kahta samanlaista väylää ei radalta löydy. Oma tuomioni on, että kaikki lisäykset ovat erinomaisia. Moni tosin on varmasti eri mieltä asiasta.
No niin. Noi Jorin jorinat sai aikaan taas tänkin vuodatuksen. Se on aina välillä niin negatiivinen.
Laitetaan tähän nyt omat näkemykset uusista väylistä kun pari niistä on tullut heitettyä vain pariin kertaan.
Väylä 6: Aivan loistava väylä. Täydellinen avaus heitetään hyssenä 115m juuri oikeassa kulmassa ja ollaan korilla. Jos hysseä on liikaa ollaan meressä. Jos taas heitetään yli 120m ollaan meressä. kakkonen vaatii täydellisen heiton. Jopa meikäläinen on onnistunut heittämään väylän pitkäksi. Korkeusero +3.
Väylä 9: Annukkana meren päällä 130 m kupille. Iso - ja tarkkakätisten väylä. Vasureille myös edullinen. Kiekolla tilaa lentää. Tykkään vaikken itse saakaan kiekkoa korille asti. Tekijämiehet napsii kakkosia. Korkeusero +4.
Väylä 10. 125m. Edellisen väylän peilikuva paitsi että tii on korin tasolla. Hieno väylä pommihysse äijille. Semmosta ei meillä aikaisemmin ole ollutkaan. Meri toimii oikealla puolen mangneettina. Liiallinen hysse vie myös epäedulliseen paikkaan. Kesäolosuhteissa nämä rantaväylät on vaativampia ja visuaalisestikin hienoja.
väylä 11. Tuplamandoväylä tuo rataan oman lisänsä. Voi varmistella kolmosen tai yrittää suoraan mandon läpi. Kisassa 12 parasta heitti 4 kakkosta, 16 kolmosta ja 4 nelosta. Tämmöinenkin väylä meiltä on puuttunut.
A-13 pidennys on mielestäni hyvä koska väylä oli aikaisemmin samankaltainen A-14 kanssa. Nyt kahta samanlaista väylää ei radalta löydy. Oma tuomioni on, että kaikki lisäykset ovat erinomaisia. Moni tosin on varmasti eri mieltä asiasta.
No niin. Noi Jorin jorinat sai aikaan taas tänkin vuodatuksen. Se on aina välillä niin negatiivinen.
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
tottakai ne on sun mielestä huippuväyliä kun oot ne ite sinne töräyttäny.
jos kerran puuttu tuplamandoväylä ja pommihysseväylä, niin on kai vielä muitakin väylämalleja mitä puuttuu..?
nojuupajuujaapajaa. ei pahalla
ps. se kirjotetaan magneetti
jos kerran puuttu tuplamandoväylä ja pommihysseväylä, niin on kai vielä muitakin väylämalleja mitä puuttuu..?
nojuupajuujaapajaa. ei pahalla
ps. se kirjotetaan magneetti
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ma 14 Marras 2005, 0:33
- Oikea nimi: Kari Vesala
- Seura: Talin Tallaajat
- Paikkakunta: helsinki
- Viesti:
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
Täältä pesee:
1. Hyvä molemmilla koripaikoilla.
2. Itse en olisi poistanut puita alusta vaan yhden sieltä mäen päältä, tosin kallioinen alusta voi viedä hyvänkin heiton pois väylältä tai toisin päin.
3. Heitin kaksi tod. huonoa heittoa ja molemmat 5m putilla, se kertonee paljon väylästä.
4. Hyvä
5. Hyvä
6. Hyvä, varsinkin kesällä, kun pitää pelätä meneekö pitkäks tai feidaako lopussa. Tuuli, mitä ei välttämättä tunne tiille tuo varmasti oman lisänsä heittoon.
7. Huono, kesällä hyväkin heitto voi löytyä 20m päästä korilta eli sama epätasainen kallio ongelma kuin kolmosella.
8. Ok.
9. Hyvä, Tii ihan kamala. Eli kun oikeasti on tilaa heittää reikä vaikka puhtaalla annukalla niin kunnon vauhti on estetty askelma tiillä. Meillähän on tiedossa, että oikeakätisen annukkaa heitettäessä vauhti lähtee viistosti oikealta vasemmalle ei suoraan.
10. Ok. Aikalailla samanlainen heitto kuin lyhyellä ykkösellä.
11. Tuplamando, hyvää oli, että oli tarpeeksi lyhyt, jotta jengi lähtee yrittämään läpi. En kuitenkaan tykännyt, vaikka pari kakkosta otinkin.
12. Pikkuhysse, ei mitään erikoista.
13. Annukka ylivakaalla, mutta edellä mainitsemani askelma tii vihastuttaa edelleen. Hyvää oli, että muutama puu oli lähtenyt pois ja nyt on mahdollista saada hyväkin heitto menemään korille. Tällä reiällä olen nähnyt useita huonoja heittoja ok paikoilla, mikä ei ole hyvä asia (metsäratojen iloja?!)
14. Hyvä. Yllättäen tii annukkaa ajatellen erittäin huono. Itse otan täsä vauhdin oikealta vasemmalle ja ylämäkeen.
15. Hyvä.
16. Tiin takanurkassa yksi tarpeeton kanto psyykkaamassa vauhdinottoa.
17. Hyvä pidennys. Aika pieni mahdollisuus osua sopivaan koloon, jotta saa heiton korille.
18. Ok
19. Hyvä muutos!
20. Ok.
21. Ok.
22. Tässä taas heittäisin mielellään vähän annukassa, mutta askelma tii rankaisee mua joka kerta tällä väylällä, joten tätä tiitä kohtaan on muutaman hankokierroksen jälkeen syntynyt syvä vihasuhde
Suurin osa ihan hyviä muutoksia. Ongelma Hankossa on kallioiden arvaamattomuus ja paikoin ala-arvoiset tiit.
1. Hyvä molemmilla koripaikoilla.
2. Itse en olisi poistanut puita alusta vaan yhden sieltä mäen päältä, tosin kallioinen alusta voi viedä hyvänkin heiton pois väylältä tai toisin päin.
3. Heitin kaksi tod. huonoa heittoa ja molemmat 5m putilla, se kertonee paljon väylästä.
4. Hyvä
5. Hyvä
6. Hyvä, varsinkin kesällä, kun pitää pelätä meneekö pitkäks tai feidaako lopussa. Tuuli, mitä ei välttämättä tunne tiille tuo varmasti oman lisänsä heittoon.
7. Huono, kesällä hyväkin heitto voi löytyä 20m päästä korilta eli sama epätasainen kallio ongelma kuin kolmosella.
8. Ok.
9. Hyvä, Tii ihan kamala. Eli kun oikeasti on tilaa heittää reikä vaikka puhtaalla annukalla niin kunnon vauhti on estetty askelma tiillä. Meillähän on tiedossa, että oikeakätisen annukkaa heitettäessä vauhti lähtee viistosti oikealta vasemmalle ei suoraan.
10. Ok. Aikalailla samanlainen heitto kuin lyhyellä ykkösellä.
11. Tuplamando, hyvää oli, että oli tarpeeksi lyhyt, jotta jengi lähtee yrittämään läpi. En kuitenkaan tykännyt, vaikka pari kakkosta otinkin.
12. Pikkuhysse, ei mitään erikoista.
13. Annukka ylivakaalla, mutta edellä mainitsemani askelma tii vihastuttaa edelleen. Hyvää oli, että muutama puu oli lähtenyt pois ja nyt on mahdollista saada hyväkin heitto menemään korille. Tällä reiällä olen nähnyt useita huonoja heittoja ok paikoilla, mikä ei ole hyvä asia (metsäratojen iloja?!)
14. Hyvä. Yllättäen tii annukkaa ajatellen erittäin huono. Itse otan täsä vauhdin oikealta vasemmalle ja ylämäkeen.
15. Hyvä.
16. Tiin takanurkassa yksi tarpeeton kanto psyykkaamassa vauhdinottoa.
17. Hyvä pidennys. Aika pieni mahdollisuus osua sopivaan koloon, jotta saa heiton korille.
18. Ok
19. Hyvä muutos!
20. Ok.
21. Ok.
22. Tässä taas heittäisin mielellään vähän annukassa, mutta askelma tii rankaisee mua joka kerta tällä väylällä, joten tätä tiitä kohtaan on muutaman hankokierroksen jälkeen syntynyt syvä vihasuhde
Suurin osa ihan hyviä muutoksia. Ongelma Hankossa on kallioiden arvaamattomuus ja paikoin ala-arvoiset tiit.
Dead Center
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
Kiitokset käpälle! Tuo tii ongelma on tullut sen verran usein esiin, että sitä täytyy toden teolla ryhtyä parantamaan. Kakkosen puu sieltä kallion päältä olisi lähtenyt pois, mutta ei saatu siihen lupaa. Koripaikkoja muutettiin sellaisiksi, ettei hyvä lähestyminen muutu rolleriksi joka löytyy jostain kaukaa pöpeliköstä. Seiska on edelleen ongelma. Juuri tälläisiä kommentteja kaivataan vahvistamaan omaa käsitystämme siitä kuinka rataa tulisi jatkossa kehittää.
ps. Kyllä mä Jorge tiedän miten magneetti kirjoitetaan. Mangneetti taasen on esihistoriallinen kala, maneetin kehittyneempi muoto. Se on siitä outo otus, että se syö muovia! Etenkin starmuovi on sen suurta herkkua. Jos kiekko joutuu mereen se on syytä hakea nopeasti pois ennen kuin merimangneetti sen vie. Niin ja pari pidempää puistoväylää puuttuu vielä, mutta eiköhän nekin sinne ilmaannu. Et muuten Jori satu tietämään mistä sais semmosen ajettavan ruohonleikkurin halvalla?
ps. Kyllä mä Jorge tiedän miten magneetti kirjoitetaan. Mangneetti taasen on esihistoriallinen kala, maneetin kehittyneempi muoto. Se on siitä outo otus, että se syö muovia! Etenkin starmuovi on sen suurta herkkua. Jos kiekko joutuu mereen se on syytä hakea nopeasti pois ennen kuin merimangneetti sen vie. Niin ja pari pidempää puistoväylää puuttuu vielä, mutta eiköhän nekin sinne ilmaannu. Et muuten Jori satu tietämään mistä sais semmosen ajettavan ruohonleikkurin halvalla?
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
Vielä hieman taustatietoa tuosta merimangneetista ( fisicus plasticus ) kun joku sitä kuitenkin kysyy.
Kyseessä on kala, jota aikaisemmin tavattiin vain laatokan suistolla. Entisen Neuvostoliiton aikaan ihmiset heittivät surutta kaikki jätteensä laatokkaan. Jätteet sisälsivät paljon muovia ja näin näillä meren kummajaisilla oli leppoisat ja yltäkylläiset oltavat. Neuvostoliitto hajosi ja pikku hiljaa ympäristötietoisuus levisi tuohonkin maailman kolkkaan. Jätteet menivät kierrätykseen ja merimangneetteja uhkasi sukupuutto. Muutama merimangneetti yksilö säilyi kuitenkin hengissä seurailemalla Ruotsin - ja Viron laivoja. Sieltä lensi usein tyhjiä muovisia kaljapakkauksia, joita merimangneetit sitten söivät henkensä pitimikseen. Muutama merimangneetti eksyi myös Hangon rannikolle suojaisaan lillmärsänin poukamaan. Hangon frisbeegolfradalle oli juuri perustettu uudet rantaväylät ja päivisin satoja muovisia kiekkoja joutui meren syleilyyn. Tämän myötä merimangneettikanta elpyi nopeasti ja sukupuuton sijasta laji nousi uuteen kukoistukseensa. Nyt nämä muovia syövät hirmut on rauhoitettu ja Green Peace aikoo nimetä frisbeegolfin maailman ympäristö ystävällisimmäksi lajiksi. Green Peace aikoo myös tuoda markkinoille "Sea Mangneto" kiekon. Vakaudesta ei ole tietoa, mutta luultavasti se lentää ihan minne sattuu.
Kyseessä on kala, jota aikaisemmin tavattiin vain laatokan suistolla. Entisen Neuvostoliiton aikaan ihmiset heittivät surutta kaikki jätteensä laatokkaan. Jätteet sisälsivät paljon muovia ja näin näillä meren kummajaisilla oli leppoisat ja yltäkylläiset oltavat. Neuvostoliitto hajosi ja pikku hiljaa ympäristötietoisuus levisi tuohonkin maailman kolkkaan. Jätteet menivät kierrätykseen ja merimangneetteja uhkasi sukupuutto. Muutama merimangneetti yksilö säilyi kuitenkin hengissä seurailemalla Ruotsin - ja Viron laivoja. Sieltä lensi usein tyhjiä muovisia kaljapakkauksia, joita merimangneetit sitten söivät henkensä pitimikseen. Muutama merimangneetti eksyi myös Hangon rannikolle suojaisaan lillmärsänin poukamaan. Hangon frisbeegolfradalle oli juuri perustettu uudet rantaväylät ja päivisin satoja muovisia kiekkoja joutui meren syleilyyn. Tämän myötä merimangneettikanta elpyi nopeasti ja sukupuuton sijasta laji nousi uuteen kukoistukseensa. Nyt nämä muovia syövät hirmut on rauhoitettu ja Green Peace aikoo nimetä frisbeegolfin maailman ympäristö ystävällisimmäksi lajiksi. Green Peace aikoo myös tuoda markkinoille "Sea Mangneto" kiekon. Vakaudesta ei ole tietoa, mutta luultavasti se lentää ihan minne sattuu.
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
On se evoluutio ihmeellistä. Maneetillahan ei ole kalan kanssa mitään tekemistä - paitsi ravintoketjussa. Mutta en ennen Hangon kallioilla istuskelua joskus viime vuosituhannella tiennyt, että Suomesta löytyy meduusojakaan. Hangossa voi olla mitä tahansa!
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
seiska ihan jees väylä myös,kuhan heittää tarpeeks pehmeellä kiekolla niin ei se mihinkään rollaa...
Re: HANGON " MEGA " KARVIS
Minä nyt annan ennakko varoituksen täällä foorumilla niin ei tule täytenä järkytyksenä ja porukoilla on aikaa sulatella asiaa. Olen nimittäin löytänyt kaksi aivan loistavaa lisäväylää ja kummankin tyylinen väylä radaltamme toistaiseksi puuttuu. Puitakaan ei tarvitse kaadella. Toinen on n. 80m jyrkähkö ylämäki annukka ja toinen alamäkeen portista aukealle ja tämän jälkeen niemen kärjessä sijaitsevalle korille. Pituus n. 160m. Näin meillä olisi etu 18 ja taka kutonen. Voitais kenties testata kansallisissa.
ps. Väylät olisivat numeroiltaan 10 ja 11 niin sen perusteella jokainen voi hahmotella missä päin ne suurin piirtein sijaitsee.
ps. Väylät olisivat numeroiltaan 10 ja 11 niin sen perusteella jokainen voi hahmotella missä päin ne suurin piirtein sijaitsee.