Toivottavasti tämä on oikea paikka kysyä tällaista asiaa. Tarvitsisin vähän neuvoa midarin hankintaan.
Tarvitsisin suoraan lentävän midarin, jolla olisi maltillinen loppufeidi. Käytin KC Pro Rocia viimeksi ja se tuntui feidaavan lopussa vähän turhan paljon. Mikä olisi hyvä vastine kyseiselle kiekolle? Olen MD1/2, Buzzzia tai Buzzz SS miettinyt tilalle, mutta kenelläkään kavereilla ei ole kyseisistä kiekoista kokemusta. Innova Sharkia en viitsi ostaa, kun sitä ei meinaa saada muulla muovilla kuin DX:nä.
Kokeilepa flx Buzzia. Itse ihastuin siihen samanlaisen pohdinnan jälkeen. Siinäkin on toki loppufeidiä, mutta se on kaikkiaan kivasti hallittavissa oleva kiekko ja sen saa lentämään myös vähän pidemmälle tarvittaessa.
Toinen vähemmän feidaava on Milleniumin Aurora MS. Se on vain sitten jo melko alivakaa eli voi helposti lipsahtaa yli.
Joo mielellään hirveän alivakaata midaria en tarvitse, kun sen homman ajaa Star Kite
Mulla on aikaisemmin ollut D-line MD1 150gr ja se tuntu ihan hyvältä. Mutta nuo muut muovit kuin D-line taitaa olla ylivakaampaa kuin D-line. Etsin kuitenkin kestävällä muovilla olevaa (ei sillä etteikö D-line olisi kestävä, mutta etupäässä tulee metsäradoilla heitettyä).
Onko tuo flx buzzz lähellä sharkin/MD:n loppufeidiä (onko tietoa/kokemusta)?
Flx buzzz todellakin on kaikin puolin maukas kiekko. Matala rimmi tekee siitä helppoheittoisen ja feidikään ei oo suurenlainen. Kuitenki ehkä vielä vähemmän feidiä ja enemmän liitoa on buzzz SS'ssä. Flx:ää täytyy jonkun aikaa kuluttaa jotta feidaisi SS'ssän tapaan.
Star Skeeter on ihan jees myös. Mulla on usempi ollut ja niissä on paljon hajontaa ollut kuvun korkeudessa, jotka vaikuttaa raisustikin käyttäytymiseen, mutta nykyinen tummanoranssi yksilö ei feidaa käytännössä juuri yhtään, eli toimii niinkun Innovan asteikko sanoo (3,4,0,0).
Mulla oli aikaisemmin Star Aero, jonka lentorata on samantyylinen (lukujen mukaan), mutta kiekko oli liian suoraan lentävä (loppufeidi melko olematon).
Pistin tuon FLX Buzzzin tilaukseen kerta sitä noin kehuitte. Toivottavasti myös itse pidän siitä
Kiitos kaikille vaivannäöstä.
^tämähän se ongelma on. mentaali hommia. perusrento suoritus häviää kun kelailee liikaa että osunko just tohon ja tohon puuhun, no tottahan siihen osuu kun sitä aikansa tiiltä tuijottelee.
patenttiratkaisua tähän tuskin on?
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
On siihen ratkaisu: metsäroci. Sellanen hakattu roci, jolla voi tehdä hyzerflipin, menee ainakin jonkin matkaa aika suoraan. Niitä voi myös heittää hiljempaa.
Se mun alkuperäinen ongelma ei ollut suoraan heittämisen vaikeus, vaan liian iso loppufeidi suoraan lentävässä kiekossa. Etsin siis vähemmän loppufeidiä omaavan, mutta suoraan lentävää kiekkoa