Kiekonvalinnan vaikeus
Valvoja: HALLITUS
-
- Oikea nimi: Ville Uurainen
- Seura: Lahden Frisbeeclub
Kiekonvalinnan vaikeus
Toivottavasti tämä on oikea paikka kysyä tällaista asiaa. Tarvitsisin vähän neuvoa midarin hankintaan.
Tarvitsisin suoraan lentävän midarin, jolla olisi maltillinen loppufeidi. Käytin KC Pro Rocia viimeksi ja se tuntui feidaavan lopussa vähän turhan paljon. Mikä olisi hyvä vastine kyseiselle kiekolle? Olen MD1/2, Buzzzia tai Buzzz SS miettinyt tilalle, mutta kenelläkään kavereilla ei ole kyseisistä kiekoista kokemusta. Innova Sharkia en viitsi ostaa, kun sitä ei meinaa saada muulla muovilla kuin DX:nä.
Irtoisiko täältä apua
Tarvitsisin suoraan lentävän midarin, jolla olisi maltillinen loppufeidi. Käytin KC Pro Rocia viimeksi ja se tuntui feidaavan lopussa vähän turhan paljon. Mikä olisi hyvä vastine kyseiselle kiekolle? Olen MD1/2, Buzzzia tai Buzzz SS miettinyt tilalle, mutta kenelläkään kavereilla ei ole kyseisistä kiekoista kokemusta. Innova Sharkia en viitsi ostaa, kun sitä ei meinaa saada muulla muovilla kuin DX:nä.
Irtoisiko täältä apua
-
- Oikea nimi: Kiril Häyrinen
- Seura: Raaseporin Korilla
Re: Kiekonvalinnan vaikeus
Kokeilepa flx Buzzia. Itse ihastuin siihen samanlaisen pohdinnan jälkeen. Siinäkin on toki loppufeidiä, mutta se on kaikkiaan kivasti hallittavissa oleva kiekko ja sen saa lentämään myös vähän pidemmälle tarvittaessa.
Toinen vähemmän feidaava on Milleniumin Aurora MS. Se on vain sitten jo melko alivakaa eli voi helposti lipsahtaa yli.
Toinen vähemmän feidaava on Milleniumin Aurora MS. Se on vain sitten jo melko alivakaa eli voi helposti lipsahtaa yli.
-
Joo mielellään hirveän alivakaata midaria en tarvitse, kun sen homman ajaa Star Kite
Mulla on aikaisemmin ollut D-line MD1 150gr ja se tuntu ihan hyvältä. Mutta nuo muut muovit kuin D-line taitaa olla ylivakaampaa kuin D-line. Etsin kuitenkin kestävällä muovilla olevaa (ei sillä etteikö D-line olisi kestävä, mutta etupäässä tulee metsäradoilla heitettyä).
Onko tuo flx buzzz lähellä sharkin/MD:n loppufeidiä (onko tietoa/kokemusta)?
Mulla on aikaisemmin ollut D-line MD1 150gr ja se tuntu ihan hyvältä. Mutta nuo muut muovit kuin D-line taitaa olla ylivakaampaa kuin D-line. Etsin kuitenkin kestävällä muovilla olevaa (ei sillä etteikö D-line olisi kestävä, mutta etupäässä tulee metsäradoilla heitettyä).
Onko tuo flx buzzz lähellä sharkin/MD:n loppufeidiä (onko tietoa/kokemusta)?
- hirsi
- Oikea nimi: Janne Hirsimäki
- Seura: Nummelan Frisbeeseura
FLX Buzzz on kiva kiekko. Sillä ei ole kovin kiirus feidaamaan. Suosittelen. Lempikiekkoni. Saa kokeilla jos joskus ollaan samoilla leveyspiireillä.
- Tee8mu
- Oikea nimi: Teemu Malmelin
- Seura: Nokian frisbeeseura
kokeile Corea se on maltillinen ja helppoheittoinen.
-
- Oikea nimi: Mikko
- Seura: Frisbeegolfseura 7k
Flx buzzz todellakin on kaikin puolin maukas kiekko. Matala rimmi tekee siitä helppoheittoisen ja feidikään ei oo suurenlainen. Kuitenki ehkä vielä vähemmän feidiä ja enemmän liitoa on buzzz SS'ssä. Flx:ää täytyy jonkun aikaa kuluttaa jotta feidaisi SS'ssän tapaan.
- tuminoid
- Site Admin
- Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
- Seura: Karkkilan Frisbeegolfkerho
Star Skeeter on ihan jees myös. Mulla on usempi ollut ja niissä on paljon hajontaa ollut kuvun korkeudessa, jotka vaikuttaa raisustikin käyttäytymiseen, mutta nykyinen tummanoranssi yksilö ei feidaa käytännössä juuri yhtään, eli toimii niinkun Innovan asteikko sanoo (3,4,0,0).
-
Mulla oli aikaisemmin Star Aero, jonka lentorata on samantyylinen (lukujen mukaan), mutta kiekko oli liian suoraan lentävä (loppufeidi melko olematon).
Pistin tuon FLX Buzzzin tilaukseen kerta sitä noin kehuitte. Toivottavasti myös itse pidän siitä
Kiitos kaikille vaivannäöstä.
Pistin tuon FLX Buzzzin tilaukseen kerta sitä noin kehuitte. Toivottavasti myös itse pidän siitä
Kiitos kaikille vaivannäöstä.
- Ari
- Oikea nimi: Ari Penttala
- Seura: Nummelan Frisbeeseura
Siis sulla on ollut kiekko joka lentää liian suoraan?
Oma kokemus on kyllä sellainen että suoraan heittäminen se tässä hankalinta on.
Buzzz on kyllä maailman paras lähestymiskiekko. Sekä forella että backhandilla.
Oma kokemus on kyllä sellainen että suoraan heittäminen se tässä hankalinta on.
Buzzz on kyllä maailman paras lähestymiskiekko. Sekä forella että backhandilla.
Futiskentällähän suoraan heittäminen on todella helppoa, mutta sama heitto puukujan päästäAri kirjoitti: Oma kokemus on kyllä sellainen että suoraan heittäminen se tässä hankalinta on.
jostain syystä muuttuu kovinkin hankalaksi
^tämähän se ongelma on. mentaali hommia. perusrento suoritus häviää kun kelailee liikaa että osunko just tohon ja tohon puuhun, no tottahan siihen osuu kun sitä aikansa tiiltä tuijottelee.
patenttiratkaisua tähän tuskin on?
patenttiratkaisua tähän tuskin on?
Huomaan heti putterin irrotessa kädestä, että "aha, tuonneko olinkin menossa" - roberd
On siihen ratkaisu: metsäroci. Sellanen hakattu roci, jolla voi tehdä hyzerflipin, menee ainakin jonkin matkaa aika suoraan. Niitä voi myös heittää hiljempaa.
-
- Oikea nimi: Janne Räsänen
- Seura: Talin Tallaajat
Toinen ratkaisu on cohones of steel. Kun joku vielä myisi sellaiset
cohoneista en tiedä mut cojonesit on kovatjiiärrä kirjoitti:Toinen ratkaisu on cohones of steel. Kun joku vielä myisi sellaiset
Heitän koko ajan kupille ja otan kakkosta korttiin niin eiköhän se Markokin siitä hyydy.
- Hege
- Hege
-
Se mun alkuperäinen ongelma ei ollut suoraan heittämisen vaikeus, vaan liian iso loppufeidi suoraan lentävässä kiekossa. Etsin siis vähemmän loppufeidiä omaavan, mutta suoraan lentävää kiekkoa