Minähän olen ihan aloittelija, ja sellaiseksi periaatteessa jäänkin. Eli kisoihin tuskin koskaan osallistun, kunhan vaan omaksi ilokseni käyn muutamilla radoilla heittelemässä.
Miksi otan kantaa keskusteluun?
No, tuli vaan oma aloittelijan kokemus mieleen:
Aloitin putterilla. Ihan ok fiilis, onpa mukava laji. Tunsin tiettyjä yhteyksiä kautta erään kokeneen harrastajan, ja kyselin häneltä neuvoja (kiitos furtismanageri peli hattrick ja järjestö Wanhat Parrat, PJ Pentamo
). Olin ehtinyt ennen Pentamon neuvoja hankkimaan Latituden Halon ja Strikerin. Kun kerroin tästä Pentamolle, hää kertoi että ei ollut ihan nappi hankinta...
Näillä kuitenkin jatkettiin, ja aika heikoin menestyksin. Järkysti feidasi vasemmalle. Ei kiva.
FF2:lla on myös yllättävän paljon lajin harrastajia, ja siellä jatkoin vinkkien kyselyä. Koska minun mielestäni suurin ongelmani oli ne, että kiekko lensi aina liikaa vasemmalle, kyselin miten ongelmaan saisin ratkaisun. Saamani vinkin perusteella hankin Leopardin ja Valkyrien. Tiedän ja ymmärrän että te jotka olette pro-miehiä (ja naisia), nämä kiekot ovat lähinnä vitsejä. Mutta! Minulla toimivat loistavasti. Oli tosi huippufiilis huomata, että (ja kun Pentamon ohjeen mukaan osasin laittaa heittoon oikean kulman) kiekkohan lähti juuri sinne minne halusinkin. Kun annukkaa hain, sehän lähti jopa sinne annukkaan. Tosin hieman palasi takaisin, eli ässä-mutka oli lopullinen. Vieläkin se annukan loppusaatto on hakusessa.
Nyt, kun olen mielestäsi jopa hieman tekniikkaa oppinut (toki ihan hakusessa vieläkin), koitin pitkästä aikaa Latituden suoper fast over driver (?) draivereilla avausta. Ja ihme ja kumma! Nehän lähtivät iha suht ok.
Eli: Onko näin, että jos oppii edes hieman tekniikkaa, vaikeimmillakin kiekoilla osaa jo hieman?