Eilen TD sanoi ettei sitä tarvitse kiertää niin sitä ei silloin tarvitse kiertää. Jos mando olisi voimassa, se pitäisi edelleen kiertää vasemmalta puolelta koska mandolinjaa ei ole ylitetty.
Valvoja: HALLITUS
Etutiiltä pelattaessa takatiillä ja väylää pitkin kävellen mandon "ohittamisella" ei ole väliä. Väylän pelaaminen alkaa etutiiltä pelaavilla vasta etutiiltä heitettäessä, ja mando pitää ohittaa vasemmalta.letiss kirjoitti:Kyllähän se on ylitettynä myös etutiiltä siinä vaiheessa, kun kiekko irtoaa kädestä ?
TD:hän se sanoi ettei mando ole etutiiltä voimassa.letiss kirjoitti:Jaa-has, itse toki pelasin väylää pitkin, mutta kyllä "kylän viisaat miehet" olivat erimieltä eli että
mando olisi ohitettu siinä vaiheessa, kun kiekko irtoaa kädestä.
Mikä sääntöpykälä kumoaa tämän tiedon ?
Mandolinja on tiiltä nähden 90 asteen kulmassa ja äärettömän pitkä, joten näin mututuntumalla linja ohitetaan jossain mäen päällä juuri ennen koria (väylää pitkin pelaten) tai jos heittää metsän läpi niin melko pian metsän reunan jälkeen. Oleellinen osa tässä on ettei ohita sitä oikealta, eli ei pelaa polkua pitkin kolmosen korille.letiss kirjoitti:Tuomon teksti:
"Väylän pelaaminen alkaa etutiiltä pelaavilla vasta etutiiltä heitettäessä, ja mando pitää ohittaa vasemmalta."
Tässähän ei olisi mitään järkeä ? Kuinka mandon voisi ohittaa etutiiltä ?
Toki olen lukenut säännön, mutta en vieläkään ymmärrä mikä osa säännöstä olisi ristiriidassa tuon sanomani kanssa ?Juhanuha kirjoitti:
803.12 Pakollinen reitti
[/b]
Vielä parempi ratkaisu on siirtää se mando alkuperäiseen paikkaansa (= vaikuttaisi samalla tavalla molmpiin tii-paikkoihin) ja antaisi mahdollisuuden pelata VAIN väylää pitkin - mikä lienee tarkoituskin.Nina kirjoitti:Ja tämäkin monimutkaisesta säännöstä (jota harva edes tietää) johtuva kikkailu on ratkaistu helposti sillä, että Jani menee pikaisesti piirtämään mandon kohdalle mandolinjan, jolloin tätäkään ongelmaa ei ole...
Kiitos Jani
Parit on samat molemmilla ja sarjat on eri, miksi niitä pitää erotella kahdelle eri radalle?saleee kirjoitti:Ja mitä tuloksiin tulee, niin Janin postin mukaisesti PDGA:n sivuilla on tulokset ja alustavat ratingit. Sen sijaan Kisakoneeseen tulee tuloksia siinä kohtaa, kun kisakone mahdollistaa kahden radan pelaamisen samanaikaisesti eri sarjoissa. Nyt ainakaan minun logiikalla ei siihen taipunut.