SM 2013 pelataan 18 koria. Ei se pelaajan heittoaika joka ratkaisee SM titteli. Jos 3 tuntia ei ole riittävästi SM-kilpailussa tai mikä kisassa tahansa niin hän voi mennä heittämään jonnekin muualla kierroksen jälkeen, niin että hän saa sitä tarvittava 3½-4h heittoaikaa. Pelaaja on pelattava se rata joka hänelle tarjotaan ja keskity ja heitä niin hyvin kun hän mahdollisesti voi kierroksen aikana.
En mä nyt ihan tätä näin tarkoittanut.
Pelaajan mukavuuden kannalta ajattelin, että kun pelataan yksi kierros päivässä, niin loppuaika vietetään muualla kuin radalla. Tammisaaren rata on niin lyhyt, että tulee aika paljon sitten luppoaikaa, mitä esimerkiksi Nokialla on huomattavasti vähemmän.
SM 2013 pelataan 18 koria. Ei se pelaajan heittoaika joka ratkaisee SM titteli. Jos 3 tuntia ei ole riittävästi SM-kilpailussa tai mikä kisassa tahansa niin hän voi mennä heittämään jonnekin muualla kierroksen jälkeen, niin että hän saa sitä tarvittava 3½-4h heittoaikaa. Pelaaja on pelattava se rata joka hänelle tarjotaan ja keskity ja heitä niin hyvin kun hän mahdollisesti voi kierroksen aikana.
En mä nyt ihan tätä näin tarkoittanut.
Pelaajan mukavuuden kannalta ajattelin, että kun pelataan yksi kierros päivässä, niin loppuaika vietetään muualla kuin radalla. Tammisaaren rata on niin lyhyt, että tulee aika paljon sitten luppoaikaa, mitä esimerkiksi Nokialla on huomattavasti vähemmän.
Ei pidä pyytää palautetta, jos siitä suuttuu.
Ei tästä ketään suutu. Oli hieno rata palaute. Mun kommentti ei ollut sinulle päin vain yleensä. Suomalaiseen menttaliteetti, "Kun heitetään niin heitetään kunnolla"
Suomen frisbeeliiton hallitus on myöntänyt SM-kisan Tammisaarelle, joten kenttä on määritelty liiton puolesta SM-kisakelpoiseksi. Toki parannuksia voi tehdä millä tahansa kentällä aivan niin paljon, kuin resursseja riittää. Tässä ihan pyytämättä perustuupparin näkemyksiä:
- Kenttä on kehittynyt huomattavasti, kun on rakennettu kunnon tiit ja saatu pelto käyttöön. Erityisesti väylät 10, 12 ja 14 ovat oikein hienot. Myös linjan alla kulkevat väylät ovat nykyään paljon aiempaa siistimmässä kunnossa.
- Kallioilla pelaaminen on hieman kyseenalaista. Jos kallioille saisi esimerkisi turvetta, tilanne paranisi.
- Lammen rannan parantaminen on yksi tärkeimmistä kehittämiskohteista.
- Ykkösväylän pöheiköt toivoisin raivattavan pois; puita pitääkin olla, mutta ei pöheikköä. En haluaisi nähdä esimerkiksi Urheiluruudussa, kuinka Jalle Stoor yrittää epätoivoisesti lähestyä kiekkoaan heitettyään sen metrin väylän sivuun.
- Kakkonen on parempi kuin aiemmin.
- Nelosen ob-sääntöä en ole vieläkään ymmärtänyt. Tai sitten en ole katsonut tarpeeksi tarkasti. Onko siinä koko alue merkattu, vai vain yksi viiva kalliossa? Ja kun on kyse turvallisuudesta, niin voisiko dropilta heittää ilman rangaistusta?
- 15:n ja 16:n mandot ovat aivan turhat.
- 15:n ojaan voisi rakentaa padon, niin saisi helposti hienon vesiesteen väylälle. Silloin yläreittikin saattaisi houkutella avauksessa enemmän.
- Joskus SM-osakilpailussa oli monennäköistä ob-kikkailua, jota onneksi enää ei ole.
- Kisajärjestelyt on Tammisaaressa hanskassa.
Tsemppiä kisaan jo nyt! Ja muistakaa, että jos kymmenen prosenttia palautteesta on positiivista, niin hyvin on mennyt!
Jani kirjoitti:- 15:n ja 16:n mandot ovat aivan turhat.
Katoppa ensi kerralla tarkemmin: jos 15:llä ei olisi mandoa, jollekin voisi tulla mieleen pelata tien/pellon kautta. Toki ne voi aina laittaa outeiksi, mutta se on sitten taas lisää narun vetoa.
Kakkosella vois olla sekä tii että kori kauempana.
Nelosen OB-hässäkkä on kyllä todella epäselvä. Janin ehdotus rangaistuksettonasta dropista kuulostaa musta hyvältä. Ei tarttis ees vedellä viivoja, kun aina sais mennä dropille.
Itse diggaan Tammisaaren radasta ja se on parantunut viime vuosina paljon. Yksi asia kuitenkin on hieman epätasapainossa nimittäin Hysset ja annukat.
1. suora
2. annukka
3. suora
4. annukka
5. suora
6. annukka
7. suora
8. annukka
9. suora
10. alun puiden takia lähes suora
11. ihan mikä vaan
12. annukka
13. hysse !
14. ensimmäinen suora kakkos heitto hysse.
15. annukka
16. annukka
17. suora
18. hysse.
Omalla radallamme on ongelmana lievä hysse voittoisuus ja foreväylien vähyys. Tätä yritetään ratkaista, mutta aina se ei ole helppoa. Maasto sanelee omat ehtonsa.