Toimitsijana olen vahvasti eri mieltä, tämä ei ole mikään huono tapa vaan ihan normaali käytäntö jolla joudutetaan peliä kisatilanteessa. Jos kisaan on määrätty spotteri joka näkee mistä kiekko on mennyt rajan ylitse, niin hän sen ylimenopaikan myös määrittelee ja tämä näkemys ohittaa ryhmän mielipiteen. Tali Openissa suosituksena oli että ne joilla ei ns. virallisia papereita PDGA:lta ole, merkitsevät ylimenopaikat markkereilla. Kun itse kiersin tuomarina radalla,en kantanut markkereita mukana ja siirsin kiekon outin puolelle merkiksi siitä mistä kiekko meni yli ja teen niin myös jatkossa. Kiinnostaisi tietää mistä tämä käsitys tulee koska missään säännöissä ei näin sanota?poimis kirjoitti:Tämä on muuten huono tapa myös toimitsijoilta. Parempi olla koskematta kiekkoihin, jotta pelaajat voivat itse todeta tilanteen. Ellei sitten tilanne ole todella selvä, ja kommunikaatio kiekon kantajan ja ryhmän välillä pelaa täysin.
Ks. kilpailuopas 1.11. Toimitsijat > Toimitsijan sääntötulkinta syrjäyttää ryhmän päätöksen, mutta siitä voidaan valittaa kilpailunjohtajalle. Kilpailunjohtaja voi määrätä sertifioimattoman toimitsijan spotteriksi erityistilanteissa. Tällaisen toimitsijan sääntötulkinta syrjäyttää ryhmän päätöksen.