Hangon radat / uusia kuvia
Valvoja: HALLITUS
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: La 23 Helmi 2008, 19:28
- Oikea nimi: Risto Lehtinen
Huomenna käydään merkkaamassa tiit ja viedään toiselle väylälle discatcher paikoilleen. Toinen väylistä pelataan chingiin. Olisi tosi hienoa saada paikalle myös vierailevia tähtiä. Olisihan siitä se hyöty, että saa hieman ennakko tuntumaa uusiin sm-kisa väyliin. Kisa starttaa sunnuntaina yhdeltätoista. Ei osallistumismaksua.
Laitan tämän nyt tänne tiedoksi, ettei jokaiselle tarvitse erikseen ilmoitella. Hangon radalle ilmestynee tällä viikolla ylimääräinen kokeiluväylä. Väylä on verrattavissa Epilän EO-radan väylään 18, jossa kori oli järven edessä heinäpaalien päällä. Noin 70 metrinen väylä heitetään 5 B:n jälkeen kohti rantaa. Korin takana meri ja myös vasemmalla sivulla meri. Pitkäksi mennyt tai liikaa vasemmalle mennyt avaus päätyy mereen. Korille pääsee esteittä haluamallaan heitolla. Liian rohkeat pelaajat pääsevät uimaan, rohkeat ja taitavat napsivat kakkosia ja varmistellen helppo kolmonen. Väylä lyhentää siirtymää sillä se sijoittuu nykyiselle 5B ja 6B siirtymän alueelle. Jos väylä saa pelaajien yhteisen hyväksynnän voidaan seuraava Majakka Tourin kisa pelata 21-väyläisellä radalla. Väylä on mielestäni hyvä lisä kokonaisuuteen, sillä vastaavanlaista väylää ei Hangon radalta löydy ja se tekee siirtymästä loogisemman ja lyhyemmän.
Kyseessä on kokeiluväylä, jota kannattaa ensin kokeilla ja sitten miettiä voisiko sitä jossain kisassa käyttää. Jos todetaan, ettei se ole hyvä niin unohdetaan koko väylä. Ei sen kummempaa. Itse olen sitä mieltä, että tuosta väylästä tulee yksi vaativimmista Hangon radalla ja kaikkien väylien isä sekä äiti! Tuo 70 m ei pidä paikkaansa vaan oikea mitta on reilu sata metriä. Pitkät väylät on edelleen kehitteillä.
Tultiin juuri rannalta. Tuloksena 115m pitkä hyzeri, jossa myös pommit mahdollisia. Tii sijaitsee 5b väylän vasemmalla puolella ylempänä kalliolla. Tilaa heittää on riittävästi. Korin takaa n. 5m alkaa meri. Korin vasemmalla puolella n. 5m meri. Jörre sattui paikalle ja testailtiin väylää. Omassa kategoriassa sijoittuu top kolmen parhaan joukkoon kaikista pelaamistani väylistä. Tii sijaitsee sen verran korkealla, että jopa meikäläinen onnistui heittämään pitkäksi ja joutui kahlaamaan. ( yli 120m ) Rollereita ja pomppuja ei nähdä. Kiekko pysähtyy yleensä juuri siihen mihin se laskeutuukin. Suuri miinus on ettei väylää voi käyttää rantasesongin aikaan muuta kuin kisoissa. Todetaan nyt vielä, että A ja B rata ovat täysin ennallaan. Tätä kolmen lisäväylän C-versiota ei ole pakko heittää jos ei halua.
Re: Hangon radat / uusia kuvia
Kävin laittamassa infoa radalle, mutta laitetaan nyt tännekin. A-6 kori siirretään huomenna väliaikaisesti ja väylän tilalla heitetään väylä B-5. Kori siirretään C-9 väylälle ja samalla 22-väyläinen rata on pelattavissa. Lauantaina saadaan uusia koreja ja A-6 palautuu ennalleen.
Kuvauksia uusista väylistä:
C-6 : 115 m par 3. Heitetään n. 4m korkealta hyzerinä kohti rantaa. Korin takana ja vasemmalla sivulla meri. alkukapeikon jälkeen kiekolla tilaa lentää. Kori sijaitsee hiekkarannalla. Tuulisella säällä erittäin vaativa väylä. Kakkosia tulee, mutta niin tulee myös nelosiakin.
C-9 : n. 130 m Par 3. Heitetään ylhäältä kalliolta rannalle. Annukka meren päällä tai suora heitto mahdollisia. Hyzerillä kiekko todennäköisesti meressä. Väylää ei toistaiseksi ole vielä testattu.
C-10 : n. 125 m Par 3. Tii korin tasolla. Hyzerinä meren päällä tai suoraan korille. Annukalla mereen. Testasin väylän ja tuloksena kakkonen. ( Hirvee munkki ) Väitän silti, ettei tällä väylällä usein kakkosia nähdä.
C-11 n. 60 m Par 3. Väylän puolessa välissä tuplamando ja puiden oksat aiheuttavat sen, että kyseessä on triplamando. Varmistellen saa kolmosen helposti. Jos heittää mandosta ohi tuloksena todennäköisesti nelonen, joka lienee suosituin numero tällä väylällä.
Väylältä 2 ( 152 m par 4 ) lähtenyt pari puuta pois. Tekee väylästä " kiskaisu väylän" ja pitkälle heittävät hyötyvät taidoistaan. Väylältä 13 ( A-9 ) myös pari puuta kaadettu estämästä hyvien heittojen perille menoa. Väylä 15 ( A-11 ) kori siirretty 5m eteenpäin tasaiselle. Väylältä 17 ( A-13 ) lahot koivut ja ranteen paksuiset männyt hävitetty. Kori siirretty 20 m eteenpäin ja väylän par on 4. Väylä 19 ( A-15 ) kori siirretty oikealle hieman pidemmälle tasaiselle nurmikolle. Väylä 21 ( A 17 ) kori siirretty alas tasaiselle n. 20m kauemmaksi ja kori keinotekoisesti korotettu. Muutokset tapahtuneet syksyn ja talven aikana. Kokonaisuutena palikat alkavat pikkuhiljaa loksahdella paikoilleen. Ykkösen osalta käydään kaupungin kanssa neuvotteluja. Väylää on tarkoitus leventää ja pidentää n. 170m mittaiseksi. Samalla saataisiin jonkin tasoinen driving fieldi myös tänne hankoon. Hups! Tarkotus oli laittaa vain infoa tuosta korin siirrosta, mutta johan taas tätä tekstiä kertyi.
Kuvauksia uusista väylistä:
C-6 : 115 m par 3. Heitetään n. 4m korkealta hyzerinä kohti rantaa. Korin takana ja vasemmalla sivulla meri. alkukapeikon jälkeen kiekolla tilaa lentää. Kori sijaitsee hiekkarannalla. Tuulisella säällä erittäin vaativa väylä. Kakkosia tulee, mutta niin tulee myös nelosiakin.
C-9 : n. 130 m Par 3. Heitetään ylhäältä kalliolta rannalle. Annukka meren päällä tai suora heitto mahdollisia. Hyzerillä kiekko todennäköisesti meressä. Väylää ei toistaiseksi ole vielä testattu.
C-10 : n. 125 m Par 3. Tii korin tasolla. Hyzerinä meren päällä tai suoraan korille. Annukalla mereen. Testasin väylän ja tuloksena kakkonen. ( Hirvee munkki ) Väitän silti, ettei tällä väylällä usein kakkosia nähdä.
C-11 n. 60 m Par 3. Väylän puolessa välissä tuplamando ja puiden oksat aiheuttavat sen, että kyseessä on triplamando. Varmistellen saa kolmosen helposti. Jos heittää mandosta ohi tuloksena todennäköisesti nelonen, joka lienee suosituin numero tällä väylällä.
Väylältä 2 ( 152 m par 4 ) lähtenyt pari puuta pois. Tekee väylästä " kiskaisu väylän" ja pitkälle heittävät hyötyvät taidoistaan. Väylältä 13 ( A-9 ) myös pari puuta kaadettu estämästä hyvien heittojen perille menoa. Väylä 15 ( A-11 ) kori siirretty 5m eteenpäin tasaiselle. Väylältä 17 ( A-13 ) lahot koivut ja ranteen paksuiset männyt hävitetty. Kori siirretty 20 m eteenpäin ja väylän par on 4. Väylä 19 ( A-15 ) kori siirretty oikealle hieman pidemmälle tasaiselle nurmikolle. Väylä 21 ( A 17 ) kori siirretty alas tasaiselle n. 20m kauemmaksi ja kori keinotekoisesti korotettu. Muutokset tapahtuneet syksyn ja talven aikana. Kokonaisuutena palikat alkavat pikkuhiljaa loksahdella paikoilleen. Ykkösen osalta käydään kaupungin kanssa neuvotteluja. Väylää on tarkoitus leventää ja pidentää n. 170m mittaiseksi. Samalla saataisiin jonkin tasoinen driving fieldi myös tänne hankoon. Hups! Tarkotus oli laittaa vain infoa tuosta korin siirrosta, mutta johan taas tätä tekstiä kertyi.