Sivu 3/5
Lähetetty: Su 02 Maalis 2008, 19:16
Kirjoittaja MikeJones
Sellanen oli se kisa
Kivaahan tuo heittäminen on muutaman kuukauden täyden tauon jälkeen. Tuloksista näkyy hyvinkin tuo tauko, mutta ei sitä että kivaa oli (ei tosin ihan koko ajan
)
Iso peukku radan tekijöille; mukavan haastava (mulle liiankin), vaihteleva ja onnistumisia palkitseva rata on saatu aikaan. Hienosäätöä rata varmasti vielä kaipaa, mutta tuollaisenaankin ansaitsee helposti minun rata-rankingissä sijan 2 (kovin laaja ei vielä vertailupohja ole, lähinnä pori - tre radat tutkittu). Ykköspaikan ottaa mansen EO-rata tietenkin.
Ehkäpä tästä aukee nyt itselle se kausi 2008, jonka soisin olevan täynnä hurjaa teknistä kehittymistä.
Kiitos turkulaisille, vaikkei aurinko paistanutkaan!
Lähetetty: Su 02 Maalis 2008, 19:29
Kirjoittaja tumpsi
toivottavasti "tumpsikeli" ei tarkota sitä että oon noin masentava ku
toi keli
pelit meni reisille kuten allekirjoittaneen
karvalakkimenestys muutenkin, mut ei anneta sen häiritä, hauskaa
oli koko rahan edestä.
rata oli todella miellyttävä pelata, eikä siitä ole pahaa sanottavaa.
vielä kun tampereelle saataisiin yhtä haastava ja monipuolinen rata
pystyyn
järjestelyt pelas hyvin, ja sääkin ois voinu olla paljon huonompikin.
turku kutsunee kesällä viimeistään.
Resultaten
Lähetetty: Su 02 Maalis 2008, 19:46
Kirjoittaja Mixu
Kiitokset osallistuneille!
Karvalakkisarjalle sopivasti valkeissa tunnelmissa pelattiin 2 x 18 väylää, tässä tulokset.
Pelaaja R1 R2 Total
1 kalle savonen 60 57 117
2 mikko kaakinen 60 58 118 sd
3 jussi meresmaa 63 55 118 sd
4 jussi knuutila 59 60 119
5 jalle stoor 63 58 121
6 risto lehtinen 65 58 123
7 antti heikkilä 66 59 125
8 jussi lindberg 63 67 130
8 jukka kaakinen 67 63 130
10 anssi salopolku 67 64 131
11 sakari kottelin 65 68 133
11 jaani länsiö 67 66 133
13 kenneth wiberg 68 66 134
13 markus mäntylä 68 66 134
15 aku mattila 67 68 135
16 tommi avola 65 71 136
16 sami poimala 70 66 136
18 ari penttala 68 69 137
18 paavo torkkola 70 67 137
18 arttu sikanen 71 66 137
21 anssi virta 70 69 139
21 heikki riihonen 70 69 139
23 matti pitkänen 70 70 140
24 kai saastamoinen 70 71 141
24 marko timonen 70 71 141
24 petri behm 73 68 141
27 pauli nygård 69 73 142
28 markus pöyhönen 72 71 143
29 kalle rinne 73 71 144
29 markku tohni 74 70 144
1 anne matilainen 71 74 145
31 ari lantta 73 72 145
31 jani koskinen 74 71 145
33 juha toivonen 73 73 146
34 mikko järvinen 73 76 149
35 toni toivonen 76 74 150
36 teemu niemi 79 73 152
37 lassi johansson 74 79 153
38 jorma nousiainen 80 74 154
39 tomi niemenmaa 79 76 155
40 veli-pekka niinikoski 89 75 164
41 lauri lamminen 96 86 182
jenni laakso 89 dns dnf
pari laskuvirhettä sattui mukaan (toni t. , lassi j.), tulos korjattu + 2 rankkupistettä kaupan päällisiksi.
Lopuksi erityiskiitos c/o-td Juha Toivoselle, joka hoiteli leijonan osan järjestelyistä. Kiitokset myös Juksalle, Kallelle, Paavolle, Ristolle & muille valmisteluissa riehuneille.
-MK
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 0:15
Kirjoittaja Tonmi
Kiitokset td:ille ja muille talkoolaisille minunkin puolesta ja kiitokset myös kilpailijoille. Jonkun verran palautetta radasta onkin jo tullut ja kovasti kyselin myös kisan aikana...
Lisää palautetta kaivataan, sillä rata on vielä kehitysvaiheessa. Ainakin 10:n tii koettiin turhan ahdistavaksi ja muutoskeskustelut on jo aloitettu. Jos mielessäsi itää jokin parannusehdotus, niin avaa sanainen arkkusi. Kaikki palaute on erittäin tervetullutta!
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 7:57
Kirjoittaja tumpsi
Tonmi kirjoitti:
Lisää palautetta kaivataan, sillä rata on vielä kehitysvaiheessa. Ainakin 10:n tii koettiin turhan ahdistavaksi ja muutoskeskustelut on jo aloitettu. Jos mielessäsi itää jokin parannusehdotus, niin avaa sanainen arkkusi. Kaikki palaute on erittäin tervetullutta!
pöh, vaikka otin siitä kasin toisella kierroksella,
olen edelleen sitä mieltä että se on loistava väylä.
kehitysehdotuksina mainittakoon;
#16 metsikköpätkää voisi raivata yhdellä-kahdella puulla,
4m rako 40m päässä on vähän turhan ahdas ainakin omasta mielestäni.
lisäksi radan vois siirtää pois turusta niin se paranisi oleellisesti.
vaikkapa tänne tampereelle.
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 10:15
Kirjoittaja Noukka
Olen samaa mieltä, että väylä 16 alku on liian ahdas vaikka kyseessä onkin pro-rata. Samoin kympin tiin puut ovat enemmän häiritsevä tekijä kuin väylää ja sen mielekkyyttä parantava asia. Muutoin rata oli hyvä sekoitus puisto ja metsäväyliä ja Suomen 7. kiinteä upea pro-rata on tosi asia. Turkuun päin suuntautuvat matkat tulevat lähitulevaisuudessa moninkertaistumaan.
ps. alkuun luulin, että se heinäpaali hässäkkä 18. väylällä oli Epilän EO-radan ykkösväylää vastaava systeemi, mutta pettymykseksi kyseessä olikin vain visuaalinen elementti.
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 10:36
Kirjoittaja tumpsi
Noukka kirjoitti:
ps. alkuun luulin, että se heinäpaali hässäkkä 18. väylällä oli Epilän EO-radan ykkösväylää vastaava systeemi, mutta pettymykseksi kyseessä olikin vain visuaalinen elementti.
osuma 10m renkaaseen 140m päähän alkaa olla kyllä jo aika kova juttu
suurimmalta osalta paikallisia pelaajiaa.
jos siellä joskus pelataan esim. eurotouria ni siellähän se vois olla oiva lisä,
mut ei kyllä missään karviksissa tmv.
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 10:46
Kirjoittaja Noukka
tumpsi kirjoitti:Noukka kirjoitti:
ps. alkuun luulin, että se heinäpaali hässäkkä 18. väylällä oli Epilän EO-radan ykkösväylää vastaava systeemi, mutta pettymykseksi kyseessä olikin vain visuaalinen elementti.
osuma 10m renkaaseen 140m päähän alkaa olla kyllä jo aika kova juttu
suurimmalta osalta paikallisia pelaajiaa.
jos siellä joskus pelataan esim. eurotouria ni siellähän se vois olla oiva lisä,
mut ei kyllä missään karviksissa tmv.
Siinä vaiheessa kun näin heinäpaalit, en vielä tiennyt missä on väylän tii.
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 10:48
Kirjoittaja AMA
Joo kiitokset vaan järjestäjille ja radan suunnittelijoille. Hyvin järjestetyt kisat hienolla radalla! Edes kehnohko keli ei saanut katumaan Turun visiittiä. Omaan peliinkin jäi petrattavaa vielä sen verran, että Lauste varmaan kutsuu joskus tulevaisuudessakin.
Jos välttämättä joitain muutoksia rataan tarvitsee tehdä, niin olen pitkälti samaa mieltä noukan kanssa. Puut suoraan kympin tiin edessä ovat turhankin lähellä. Uudesta tiipaikasta en osaa antaa ehdotuksia, kun en muista mitä mahdollisia vaihtoehtopaikkoja siinä lähellä olisi ollut. Niitä kahta tiin edessä olevaa puuta lukuunottamatta kuitenkin kymppikin oli varsin hieno väylä. Väylän 16 metsäosuus on kyllä erittäin vaativa ja minunkin puolestani siitä voisi puun tai pari karsia, mutta ihan mukava (ja ainakin riittävän haastava) sellaisenaankin.
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 11:39
Kirjoittaja poimis
Noukka kirjoitti:ps. alkuun luulin, että se heinäpaali hässäkkä 18. väylällä oli Epilän EO-radan ykkösväylää vastaava systeemi, mutta pettymykseksi kyseessä olikin vain visuaalinen elementti.
Sellainen siitä kuulemma tuleekin. Väylä tosin lyhenee jonkun ~60 metriä. Vastaavasti #17:n kori siirtyy nykyiselle #18 tiin paikalle.
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 14:50
Kirjoittaja Noukka
Hyvin fundeerattu. Tällöin 17 väylän avaus tarvitsee olla tarkka ja riittävän pitkä, jottei tarvi montun pohjalta puttailla ylöspäin. Loppuun vielä tarkkuutta vaativa hermoja raastava väylä niin nuo muutokset äkkiseltään ajateltuna olisivat suorastaan loistavia!
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 19:06
Kirjoittaja Jaani
Olen ainakin itse syvästi pettynyt, mikäli jälleen pilataan hyvää rataa kikkailuväylillä. Lausteen rata on mielestäni Suomen paras rata, vaikka jotakin hienosäätöä se vaatiikin.
Mitenköhän aina ennen pärjättiin ilman saariväyliä, ja nyt jokaisella uudella radalla on vähintään yksi sellainen? Lauste on jo nyt tarpeeksi haastava kokonaisuus, eikä mielestäni ole tarvetta keinotekoiseen vaikeutukseen, varsinkin kun radalla on useita paikkoja, missä itse rata rankaisee, eikä narut ja paalut.
Sitä paitsi radalta puuttuu mielestäni selkeä tykitysreikä, missä on pitkällä heitolla mahdollisuus kakkoseen. 18 ei ole pitkä, mutta lähimpänä tuota tarkoitusta.
editti: väylän numero korjattu...
Väylä 11 ei oikein tunnu mielekkäältä, jotenkin, jotain....
palautteesta + linkki
Lähetetty: Ma 03 Maalis 2008, 21:19
Kirjoittaja Mixu
Tässä linkki 7k:n Risto Herralan digipokkariotoksiin:
karviskuvia Lausteelta
Kiitokset jo palutteita antaneille, toivottavasti vielä useampi antaa mielipiteensä kuuluviin.
Yhteenvetona voitaneen todeta, että 7k:n kaksikko Juho Rantalaiho & Tommi Avola ovat onnistuneet ratasuunnitelmassaan.
Kuten todettu, joitain päivityksiä on jo seuran puolesta toteutettu ja joitain on tulevaisuudessakin tehtävä.
Ennen kaikkea väylillä 11 & 18 kuntopolun läheisyys aiheuttaa merkittävän turvallisuusriskin. Tiedossa oli myös etukäteen, että väylien 10 ja 16 ahtaus jakaa mielipiteitä.
Lauste on ennen kaikkea pro-rata. Perusrataan pyritään löytämään kestävät väyläratkaisut. Layoutteja on mahdollista muuttaa paljonkin kisakohtaisesti, joten kaikki realistiset ehdotukset & mielipiteet kuuluville.
Lausteella pelataan Kansallista sarjaa kesällä 2008, heinäkuun lopulla.
Lähetetty: Ti 04 Maalis 2008, 10:10
Kirjoittaja monster
Jaani,eikös ykkönen,nelonen ja vitonen ole ihan hyviä tykitysreikiä mis pitkäl heitol voi saada kakkosen?varsinkin ykkönen ja vitonen?!
Lähetetty: Ti 04 Maalis 2008, 12:27
Kirjoittaja Jaani
No nelonen voi ollakin ihan hyvä tykitysreikä. Vaikea sanoa, kun on vähän talviterässä draivi vielä. Viitosen alku on aika tukkoinen, niin itse en ainakaan usko pääseväni liidättämään hysseä kupille asti. Ykkönen on liian pitkä. Pyörähtämällä sen saa, ja ehkä joku Miko, joka osaa heittää ison annukan normaalilla vauhdilla.
Ja onhan nämä ihan henkilökohtaisesta taidosta kiinni, nämä tykitysreiät, mulla ei vain pituus riitä. Pitäis käydä salilla.