Sivu 7/7
Re: Hervannan rata
Lähetetty: Ma 15 Syys 2014, 17:44
Kirjoittaja haBuu
Isompi ongelma lienee, että saako alueelle ylipäätään tehdä mitään.
Re: Hervannan rata
Lähetetty: Su 21 Syys 2014, 15:03
Kirjoittaja Noukka
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta kun tuota karttaa katselin niin mieleen tuli tälläinen asia. Olisiko järkevää siirtyä kolmosväylältä suoraan vitoselle, josta tulisi nelosväylä ? Siitä sitten eteenpäin niin, että kartan väylä-4 olisi kymppiväylä ? Näin aloitus ja lopetus olisivat suhteellisen lähellä toisiaan ja tähän päästään helposti vain numerointia muuttamalla ?
Re: Hervannan rata
Lähetetty: Su 28 Syys 2014, 22:49
Kirjoittaja HannuH
Vähän sivuun aiheesta mutta pysytään Hervannassa kuitenkin. Mitä olette mieltä radasta Hervannan laskettelu rinteessä? Olisi parkkipaikat ja kaikki valmiina, ei tarvita isoa väylien raivaamista yms. Tiit ja korit vain paikoilleen. Alueen käyttö kesä aikaan kasvaisi myös... Mielestäni ainakin parempi kuin Kauppi minne joskus tätä on haaveiltu. Tiedän kaupungin asenteen mutta suunnitelkaa kokeneemmat ihan testi mielessä 18 väylää laskettelurinteen ympäristöön, mahtuuko? Seuraavat ehdot: ei ulkoilu reiteille, ei huoltokopin taakse (Lukonmäen puolelle), lähtö lähelle parkkipaikkaa, samoin viimeinen väylä. lisäksi puttikori olisi hyvä olla, sitähän Tampereella ei vielä olekkaan.
Re: Hervannan rata
Lähetetty: Ma 29 Syys 2014, 18:17
Kirjoittaja Carlos
HannuH kirjoitti:Vähän sivuun aiheesta mutta pysytään Hervannassa kuitenkin. Mitä olette mieltä radasta Hervannan laskettelu rinteessä? Olisi parkkipaikat ja kaikki valmiina, ei tarvita isoa väylien raivaamista yms. Tiit ja korit vain paikoilleen. Alueen käyttö kesä aikaan kasvaisi myös... Mielestäni ainakin parempi kuin Kauppi minne joskus tätä on haaveiltu. Tiedän kaupungin asenteen mutta suunnitelkaa kokeneemmat ihan testi mielessä 18 väylää laskettelurinteen ympäristöön, mahtuuko? Seuraavat ehdot: ei ulkoilu reiteille, ei huoltokopin taakse (Lukonmäen puolelle), lähtö lähelle parkkipaikkaa, samoin viimeinen väylä. lisäksi puttikori olisi hyvä olla, sitähän Tampereella ei vielä olekkaan.
Hervannan laskettelurinteessä on joka kesä suht aktiivista alamäkipyöräilytoimintaa hyppyreineen ja ajoreitteineen, minkä lisäksi alueelle ei todellakaan mahdu 18 väylää, ellei sitten osaa väylistä sijoiteta Lukonmäenkadun toiselle puolelle metsään, jolloin sitten jo joudutaankin noihin raivaustöihin. 9 väylää voisi juuri ja juuri saada ilman merkittäviä metsurihommia.
Omasta mielestäni Kauppi-Niihaman maasto ja alue antavat huomattavasti paremmat puitteet täysimittaiselle pro-tason radalle, mutta tämähän on toki vain oma mielipiteeni.