Okei, mäkin aloitan nyt tälleen, että annan nöyrän kuvan
Älä nyt mua usko, mutta kerronpa kuitenkin.
AMA: Sä otat vauhtia selkä edellä, eli juokset takaperin. Ajattele, että tosiaan juokset takaperin ja pysähdyt äkkiä: mitä tapahtuu? Itse ainakin meinaan kaatua selälleni.
Noh, nyt kun otat tuollaisen vauhdin ja heität, näen sun olevan ihan liian etupainoinen. Eli meet liian äkkiä etujalan päälle, eikä heitto näytä siten tasapainoiselta. Liiallinen etupaino johtaa seuraavaan:
Kun teet vartalon kierron, niin ryntäätkin koko painollasi kiekon perään. Itse pyrkisin välttämään moisen massan liikuttamista samalla kun kierrän. Eli lantion tulisi mielestäni kiertyä ensin, sitten yläkropan ja käden, vasta kun vartalo on kiertynyt äärimmilleen, voi takajalka seurata perässä. Jos silloinkaan. Mielestäni se voi hyvin jäädä vaikka aloilleen.
Kätesi on mielestäni liian korkealla kun heität. Huomaatko, kun vedät, niin kätesi tekee pienen liikkeen ensi alaspain ja sitten ylös? Jos lähtöasema olisi vähän alempana, voisi se tehdä suoremman linjan.
Kun olet niin selkä edellä heittosuuntaan, jää käsi helposti kropan taakse. Itse näen parempana pitää kättä takaviistossa reippaasti irti kropasta, koska vetovaiheessa se kuitenkin tulee vartalon lähelle. Jos jo lähtökohta on lähellä, ei kädelle jää tilaa ja se joutuu kiertämään rintakehän ja veto ei olekaan suora. Tulee lipsumista.
Mutta tosiaan, mähän en mitään tiedä, niin ihan turha tätäkään on lukea.