Tein tiivistelmän suomeksi seuramme sivuilla ja postaan sen tähänkin, jos jollekin on siitä hyötyä. Samalla voidaan tarkistaa, olenko ymmärtänyt muutokset oikein.
DROP ZONE: 800 & 803.11
TD voi asettaa myös hävinneille kiekoille eli lost disceille oman dropzonen. Näin kannattaa tehdä paikoissa, jossa kiekot helposti häviävät ja joissa tuhraantuisi paljon aikaa mennä niitä turhaan etsimään ja palata pitkä matka takaisin heittämään.
HOLING OUT: 803.13
Siihen minkä kiekon katsotaan olevan korissa, on tulossa muutoksia. Alla oleva koripuu-kuva selventää asiaa.
1. Ei korissa
2. Korissa
3. Korissa
4. Ei korissa
5. Ei korissa
6. Ei korissa, jos poolin enemmistö on sitä mieltä, että se jäi jumiin ulkopuolelta. Jos se jää jumiin niin, että se on ensin mennyt sisään ja sieltä kimmonnut väliin, niin se on silloin korissa. Jos tilannetta ei nähdä ja kiekko päätyy tähän asentoon, hyväksytään se koriksi.
Huomioitavaa on, että kiekkoa ei tarvitse enää "ehtiä" ottaa pois korista, jotta väylä olisi pelattu loppuun. Väylä on pelattu loppuun kun poolin enemmistö on sitä mieltä, että kiekko "lepää" paikallaan. Näin ollen vaikka se ehtisi tipahtaa korista ennenkuin pelaaja sen sieltä noukkii, kori hyväksytään.
OPTIONAL RETHROW (formerly Unplayable Lie): 803.06
"Pelikelvoton heittopaikka"-niminen sääntö poistuu ja tilalle tulee "vaihtoehtoinen uusintaheitto"-sääntö. Tästä lähin pelaaja voi aina heittää edelliseltä heittopaikalta yhden rangaistusheiton kera, jos hän näin haluaa. Oli syy sitten mikä tahansa (OB, mando väärältä puolelta, kiekko häviää tai pelikelvoton paikka). Näin voi pelaaja aina tehdä, eikä siihen tarvita poolin enemmistön päätöstä.
Vanhassa pelikelvoton heittopaikka - säännöissä pelaaja sai ottaa 5 metriä taaksepäin, mutta tätä sääntöä ei siis enää ole. Ainut mahdollisuus on joko jatkaa normaalisti tai palata edelliselle heittopaikalle yhden rangaistusheiton kera.
GENERAL – Provisional Throws: 803.01C
Liittyen edelliseen sääntöön: Jos pelaaja sanoo heittävänsä "vaihtoehtoisen heiton", sitä ei voi enää jälkikäteen, heiton tuloksen nähtyään, muuttaa "vaihtoehtoiseksi uusintaheitoksi".
OBSTACLES AND RELIEF: 803.05
Pelaaja ei saa siirtää pysyviä esteitä jatkossakaan. Kierroksen aikana eteen tulleet väliaikaiset esteet saa siirtää kuten ennenkin. Jos kuitenkaan väliaikaista estettä ei pysty siirtämään, saa pelaaja tässä tapauksessa siirtyä pelilinjalla korkeintaan 5 metriä taaksepäin ja heittää ilman rangaistusheittoa. Pelaajalla on myös tässä tapauksessa mahdollisuus siirtyä pelilinjalla taaksepäin enemmän kuin 5 metriä, mutta siinä tapauksessa tulokseen lisätään yksi rangaistusheitto. Pelaajalla on myös mahdollisuus käyttää tuota vaihtoehtoinen uusintaheitto - sääntöä ja palata edelliselle heittopaikalle yhden rangaistusheiton kera.