JULKUJÄRVEN KUULAAKSO 1. VAIHE
Valvoja: HALLITUS
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 28 Touko 2007, 15:31
- Oikea nimi: Sami Ylipihlaja
- Seura: Muu frisbeeseura
- Paikkakunta: TAMPERE
- Viesti:
JULKUJÄRVEN KUULAAKSO 1. VAIHE
Julkujärven radan ensimmäinen vaihe (5 väylää) valmiina tästä hetkestä lukien!
Faktaa: Sijainti Ylöjärvellä 15 km Tampereelta Vaasan suuntaan ja Metsäkylän Shellin kohdalta käännös Huurretielle. Pysäköinti SRK:n leirikeskuksen parkkipaikalle, ensimmäinen heittopaikka on tien vieressä harjun laella 50m parkkikselta takaisinpäin. Väylien väliset siirtymiset todella lyhyitä. Seuraavat 4 väylää valmistuvat elokuussa ja loput 9 keväällä 2008.
Todellista heittorauhaa tarjolla!
Sami YP
Fosforin Kivennäiset
Faktaa: Sijainti Ylöjärvellä 15 km Tampereelta Vaasan suuntaan ja Metsäkylän Shellin kohdalta käännös Huurretielle. Pysäköinti SRK:n leirikeskuksen parkkipaikalle, ensimmäinen heittopaikka on tien vieressä harjun laella 50m parkkikselta takaisinpäin. Väylien väliset siirtymiset todella lyhyitä. Seuraavat 4 väylää valmistuvat elokuussa ja loput 9 keväällä 2008.
Todellista heittorauhaa tarjolla!
Sami YP
Fosforin Kivennäiset
-
- Viestit: 390
- Liittynyt: Ma 18 Huhti 2005, 9:38
- Oikea nimi: Timo Kuusela
- Paikkakunta: Koikkari
jos metsään haluat mennä nyt...
Juu käytiin tuoreen lähes SM-finalistin kanssa tutustumassa kuulaaksoon ja räpsin samalla pari kuvaakin:
1.Kuva ensimmäisen reiän heittopaikalta
2.Kuva toisen reiän heittopaikalta
3.Kuva toisen reiän "fairwayn" puolivälistä (kori on teeltä katosottuna siis oikealla)
4.Kuva kolmannen reiän heittopaikalta
5.Kuva viidennen reiän heittopaikalta
6.Kuva viidennen reiän heittopaikan vierestä n.2m päästä vasemmalta
Alueelle saa todella haastavan radan varsinkin kun puut vielä kasvavat joitain kymmeniä metrejä. Hieno paikka ja ikinä ei tarvi varmasti yksin heittää kun itikoita tuntu olevan riittävästi.
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole1.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole2_1.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole2_2.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole3.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole5_1.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole5_2.jpg[/img]
1.Kuva ensimmäisen reiän heittopaikalta
2.Kuva toisen reiän heittopaikalta
3.Kuva toisen reiän "fairwayn" puolivälistä (kori on teeltä katosottuna siis oikealla)
4.Kuva kolmannen reiän heittopaikalta
5.Kuva viidennen reiän heittopaikalta
6.Kuva viidennen reiän heittopaikan vierestä n.2m päästä vasemmalta
Alueelle saa todella haastavan radan varsinkin kun puut vielä kasvavat joitain kymmeniä metrejä. Hieno paikka ja ikinä ei tarvi varmasti yksin heittää kun itikoita tuntu olevan riittävästi.
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole1.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole2_1.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole2_2.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole3.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole5_1.jpg[/img]
[img]http://www.tamk.fi/~r4tkuuse/julkujärvihole5_2.jpg[/img]
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 28 Touko 2007, 15:31
- Oikea nimi: Sami Ylipihlaja
- Seura: Muu frisbeeseura
- Paikkakunta: TAMPERE
- Viesti:
mikkis kirjoitti:Kiitos tiedoista! Käytiin eilen testaamassa ja rata todella on haastava. Mukavaa vaihtelua Tampereen ratoihin sekä väylien että luonnon muodossa.
Onko muuten tietoa mitkä ovat ensimmäisen viiden väylän par tulokset?
PAR 3 kaikki 5 ensimmäistä väylää, monsterit tulossa myöhemmin..
9-radan viralliset avauskilpailut tulossa syksymmällä myös.
-
- Viestit: 126
- Liittynyt: Ma 28 Touko 2007, 15:31
- Oikea nimi: Sami Ylipihlaja
- Seura: Muu frisbeeseura
- Paikkakunta: TAMPERE
- Viesti:
EIGHT TO GO!
Julkujärvellä tilanne on seuraava: 8 väylää valmiina, tiit 6-8 tosin vielä maapohjaisia mutta täysin heittokunnossa.
#6 Lähde vitosen korilta harjua ylös ja näet "ruumisarkkutiin". Heitä rinnettä viistosti alas ja varo liian pitkää kaarta. Par 3
#7 Tii löytyy kutosen korin takaa rinteestä. Paiskaa puukujan välistä alamäkeen ja vältä rosollia. Par 3
#8 Heittopaikka kahden tiilen välissä hiekkasuoran reunassa. Laita kiekko aukealle hyvälle paikalle tai pelaa upporikasta/yhtä lättyä köyhempää suoraan vadelmakukkulan kiekkopankin yli. OB alueita ovat koira-aitaus sekä hiekkasuora ja sen vasen puoli. Par 4
#9 (valmis ensi maanantaina) 10 metriä kasin korilta eteenpäin löytyy aloituspiste klassiselle loppua kohti harvenevalle puukujalle. Ja OB korttiin, jos pistää tielle 15 m korista pitkäksi. Par 3
Koko 9-rata siis par 28 ja pelattavissa ensi viikolla!
Sami YP
Fosforin Kivennäiset
#6 Lähde vitosen korilta harjua ylös ja näet "ruumisarkkutiin". Heitä rinnettä viistosti alas ja varo liian pitkää kaarta. Par 3
#7 Tii löytyy kutosen korin takaa rinteestä. Paiskaa puukujan välistä alamäkeen ja vältä rosollia. Par 3
#8 Heittopaikka kahden tiilen välissä hiekkasuoran reunassa. Laita kiekko aukealle hyvälle paikalle tai pelaa upporikasta/yhtä lättyä köyhempää suoraan vadelmakukkulan kiekkopankin yli. OB alueita ovat koira-aitaus sekä hiekkasuora ja sen vasen puoli. Par 4
#9 (valmis ensi maanantaina) 10 metriä kasin korilta eteenpäin löytyy aloituspiste klassiselle loppua kohti harvenevalle puukujalle. Ja OB korttiin, jos pistää tielle 15 m korista pitkäksi. Par 3
Koko 9-rata siis par 28 ja pelattavissa ensi viikolla!
Sami YP
Fosforin Kivennäiset
Viimeksi muokannut Y-P, Ke 15 Elo 2007, 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tumpsi
- Viestit: 735
- Liittynyt: Ti 26 Kesä 2007, 15:24
- Oikea nimi: Tomi Niemenmaa
- Seura: Tampereen Frisbeeseura
- Paikkakunta: Oulu
Tapaninpäivän jouluisassa säässä käytiin tutustumassa kuulaaksoon.
Etuysi oli ihan mukava, sopivan haastavia väyliä vaikka aika lyhkäsiä ovatkin kaikki.
#10 oli aika hakuammuntaa kun ei löydetty koria heti,
ja muutenkin vähän sellanen "väylä ilman väylää" -tunnelma.
#11 ja #12 oli oikein mukavia väyliä, ja taas sopivan haastavia ja pituuttakin riittää.
#13 ja #14 oli taas luokkaa "täysiä tonnepäin, kyllä se kori sieltä joskus
löytyy" -tyyppisiä ratkaisuja sillä erotuksella, että #14 kori ei halunnut tulla löydetyksi.
Ratakartan kera varmasti hieman antoisampi toi (keskeneräinen) takaysi.
Itse olisin tyytynyt alle 200m väyliin joissa on edes jonkunlainen järki mukana.
Karviksessa nähtäneen suuria tunteenpurkauksia mikäli tuuli
yltää samalle myrskytasolle kuin tänään.
Kaikenkaikkiaan ei jäänyt mitenkään erityisen hyvä maku suuhun tuosta,
mutta eiköhän tuostakin ihan hyvä rata tule kunhan valmistuu.
Mainittakoon vielä erityismiinukset tiialustoista, mielestäni olisi sama jättää
laatat pois kokonaan jos ei ole varaa kuin 2*6 -laatoitukseen.
Meinasi nilkat taittua useampaan otteeseen kun pehmeä hiekka vaihtuu
kovaan laattaan. Ko. ilmio esiintyi vain takavitosella,
etuysillä kun ei tarvi heittää kuin muutama heitto lujaa.
Karvista odotellessa
Etuysi oli ihan mukava, sopivan haastavia väyliä vaikka aika lyhkäsiä ovatkin kaikki.
#10 oli aika hakuammuntaa kun ei löydetty koria heti,
ja muutenkin vähän sellanen "väylä ilman väylää" -tunnelma.
#11 ja #12 oli oikein mukavia väyliä, ja taas sopivan haastavia ja pituuttakin riittää.
#13 ja #14 oli taas luokkaa "täysiä tonnepäin, kyllä se kori sieltä joskus
löytyy" -tyyppisiä ratkaisuja sillä erotuksella, että #14 kori ei halunnut tulla löydetyksi.
Ratakartan kera varmasti hieman antoisampi toi (keskeneräinen) takaysi.
Itse olisin tyytynyt alle 200m väyliin joissa on edes jonkunlainen järki mukana.
Karviksessa nähtäneen suuria tunteenpurkauksia mikäli tuuli
yltää samalle myrskytasolle kuin tänään.
Kaikenkaikkiaan ei jäänyt mitenkään erityisen hyvä maku suuhun tuosta,
mutta eiköhän tuostakin ihan hyvä rata tule kunhan valmistuu.
Mainittakoon vielä erityismiinukset tiialustoista, mielestäni olisi sama jättää
laatat pois kokonaan jos ei ole varaa kuin 2*6 -laatoitukseen.
Meinasi nilkat taittua useampaan otteeseen kun pehmeä hiekka vaihtuu
kovaan laattaan. Ko. ilmio esiintyi vain takavitosella,
etuysillä kun ei tarvi heittää kuin muutama heitto lujaa.
Karvista odotellessa
Tumpsi ja kaikki muut myös!. Jos aikaa riittää niin käväiskää Hangossakin heittämässä B-rata ja kertokaa siitä asianmukaisia kommenntteja. Rata elää ja muuttuu ja kaikenlaiset parannusehdotukset ovat tervetulleita. Viimeisin rataan vaikuttanut ehdotus on tullut Poimikselta jonka jälkeen 11-väylältä kaadettiin muutama puu. Ollaan kuitenkin sen verran noviiseja täällä Hangossa, että että kaikki parannusehdotukset ovat tervetulleita. Saa vapaasti haukkua ja arvostella.
- Frisbeezer
- Viestit: 329
- Liittynyt: Ma 11 Huhti 2005, 21:55
- Oikea nimi: Jussi Meresmaa
- Seura: Disc Golf Club Tampere
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Julkujärven takaysistä
Tumpsille ja kaikille:
Olen suunnitellut ko layoutin ja kiitos palautteesta:) On selvää, että jos menette uudelle radalle ja teillä ei ole ratakarttaa ja vastaan tulee 250-metrisiä väyliä, niistä ei voi saada oikeata käsitystä. Positiivista on se, että seuraavalla kerralla olet jo paljon viisaampi..
Rataanliittyvissä asioissa kannattaa olla yhteydessä radan rakennuttavaan tahoon Sami Yli-Pihlajaan. Tähän asti rojektissa mukana olleena voin todeta, että Sami on ollut erittäin aktiivinen ja Julkujärvellä on saatu paljon aikaan.
Julkujärvelle tehdään siis täysimittainen 18-väyläinen rata kesään 2008 mennessä. Rata toteutetaan suunnitelman mukaan kolmessa osassa. Ensimmäinen osa (etuysi) on tällä hetkellä lähes valmis ja se on suunniteltu aloittelijoille soveltuvaksi. Etuysin väylät ovat keskipituudeltaan noin 80 metriä. Etuysiin saatetaan tehdä ensivuonne muutama muutos (pidennys).
Kakkosvaihe (väylät 10-14) on tehty syksyllä 2007 ja siellä on väylien raivaus ja teko vielä osittain vaiheessa.
Kolmosvaihe (väylät 15-18) tullevat alkukeväästä 2008.
Oman arvioni mukaan rata on täydessä kunnossa 2009-2010, kun väylät on saatu lopulliseen muotoon ja osa puustosta on kasvanut korkeammaksi.
Takaysi on suunniteltu vastaamaan pro-pelaajan vaatimustasoa ja sen tuleva par-luku on 33-34. Väylien keskipituus tullee olemaan 160 metriä. Takaysillä on vain muutama väylä, jolla voi saada kakkosen.
Julkujärven rata tulee olemaan lopullisessa kunnossa haastava ja pitkä. Tämä on mielestäni pelkästään hyvä asia, koska draiverit ja pelaajat kehittyvät koko ajan ja suurin osa nykyisistä radoistamme ovat jääneet kehityksen myötä lyhyiksi neppailuradoiksi. Esimerkiksi Tampereen molemmat puistoradat eivät palvele pro-pelaajia tässä mielessä.
Julkujärven väylä 10 0n 240 metrinen par 5, missä on tällä hetkellä avoin fairway. Johtuen puuston keskenkasvuisuudesta, väylä on avoin. Tulevaisuudessa asia korjaantuu:)
Väylä 11 on takaysin lyhyin, ja ehkä tukkoisin. Se pelataan pienen kummun päälle, jota suojaavat puut. Pituus noin 100 m.
Väylä 12 on loivaan alamäkeen 140 metriä, joka on saavutettavissa hyvällä draivilla.
Väylä 13 on radan pisin (noin 250 m) Par 5. Tämä väylä on mielestäni hyvä esimerkki pitkästä väylästä, missä avauksella ja kakkosheitolla voidaan rakentaa birdie (jopa eagle).
Väylä 14 on alamäkitykitys.
Rataa suunniteltaessa ei ole ollut edes tarkoitus, että takaysillä korit näkyvät tiille tai väylät ovat saavutettavissa avausheitolla. Takaysi on myös vaiheessa, joten lopulliset tuomiot kannattaa antaa loppukesästä 2008. Uskon, että tällainen rata (lue haastava) houkuttelee pelaajia Tampereelta ja kauempaakin.
Olen suunnitellut ko layoutin ja kiitos palautteesta:) On selvää, että jos menette uudelle radalle ja teillä ei ole ratakarttaa ja vastaan tulee 250-metrisiä väyliä, niistä ei voi saada oikeata käsitystä. Positiivista on se, että seuraavalla kerralla olet jo paljon viisaampi..
Rataanliittyvissä asioissa kannattaa olla yhteydessä radan rakennuttavaan tahoon Sami Yli-Pihlajaan. Tähän asti rojektissa mukana olleena voin todeta, että Sami on ollut erittäin aktiivinen ja Julkujärvellä on saatu paljon aikaan.
Julkujärvelle tehdään siis täysimittainen 18-väyläinen rata kesään 2008 mennessä. Rata toteutetaan suunnitelman mukaan kolmessa osassa. Ensimmäinen osa (etuysi) on tällä hetkellä lähes valmis ja se on suunniteltu aloittelijoille soveltuvaksi. Etuysin väylät ovat keskipituudeltaan noin 80 metriä. Etuysiin saatetaan tehdä ensivuonne muutama muutos (pidennys).
Kakkosvaihe (väylät 10-14) on tehty syksyllä 2007 ja siellä on väylien raivaus ja teko vielä osittain vaiheessa.
Kolmosvaihe (väylät 15-18) tullevat alkukeväästä 2008.
Oman arvioni mukaan rata on täydessä kunnossa 2009-2010, kun väylät on saatu lopulliseen muotoon ja osa puustosta on kasvanut korkeammaksi.
Takaysi on suunniteltu vastaamaan pro-pelaajan vaatimustasoa ja sen tuleva par-luku on 33-34. Väylien keskipituus tullee olemaan 160 metriä. Takaysillä on vain muutama väylä, jolla voi saada kakkosen.
Julkujärven rata tulee olemaan lopullisessa kunnossa haastava ja pitkä. Tämä on mielestäni pelkästään hyvä asia, koska draiverit ja pelaajat kehittyvät koko ajan ja suurin osa nykyisistä radoistamme ovat jääneet kehityksen myötä lyhyiksi neppailuradoiksi. Esimerkiksi Tampereen molemmat puistoradat eivät palvele pro-pelaajia tässä mielessä.
Julkujärven väylä 10 0n 240 metrinen par 5, missä on tällä hetkellä avoin fairway. Johtuen puuston keskenkasvuisuudesta, väylä on avoin. Tulevaisuudessa asia korjaantuu:)
Väylä 11 on takaysin lyhyin, ja ehkä tukkoisin. Se pelataan pienen kummun päälle, jota suojaavat puut. Pituus noin 100 m.
Väylä 12 on loivaan alamäkeen 140 metriä, joka on saavutettavissa hyvällä draivilla.
Väylä 13 on radan pisin (noin 250 m) Par 5. Tämä väylä on mielestäni hyvä esimerkki pitkästä väylästä, missä avauksella ja kakkosheitolla voidaan rakentaa birdie (jopa eagle).
Väylä 14 on alamäkitykitys.
Rataa suunniteltaessa ei ole ollut edes tarkoitus, että takaysillä korit näkyvät tiille tai väylät ovat saavutettavissa avausheitolla. Takaysi on myös vaiheessa, joten lopulliset tuomiot kannattaa antaa loppukesästä 2008. Uskon, että tällainen rata (lue haastava) houkuttelee pelaajia Tampereelta ja kauempaakin.